Trading Strategier Avhandling


Supply Chain Management er en av de forskningsdomenene som alltid vil ha forskningsmuligheter og forskningsemner for avhandling og oppgaveprosjekter. Dette skyldes at de globale forretningsrammene som opereres og forvaltes av multinasjonale bedrifter, endres raskt på grunn av utfordringene som globaliseringen og liberaliseringen gir, som direkte påvirker forsyningskjedenes design og styring av en organisasjon. Miljøproblemer, økonomiske utfordringer, finanskrise, utfordringer for bærekraft, fluktuerende oljepriser, økning av karbonfotspor, dynamiske scenarier av multinasjonale handelsforhold, avtaler og barrierer, globale konflikter og kriger, økende trusler mot internasjonal sjøfrakt, landlast og luft last, økende trusler mot overbelastede baner og kanaler, enkelte punkter av feil, mangel på mulige alternative ruter, økende forsyningskjede risici, økende global konkurranse, stigende referanser av kundens forventninger, utfordringer med fleksibilitet, smidighet og respons og mange flere lignende problemer er betydelige utfordringer som moderne ledere av forsyningskjeden står overfor, som allerede er under press for å redusere ledetider, lagerbeholdning og kostnader i alle ledd i leverandørkjeden. Modern supply chain praksis må være svært proaktiv, horisontalt integrert, synkronisert, informasjonsdrevet, nettverksbasert og teknologi aktivert. Disse utfordringene eliminerer raskt de gamle trosretningene og praksisene som gir vei til nye måter å forvalte komponentene i forsyningskjeden på. Kjerneelementene i forsyningskjeden, dvs. innkjøpsledelse, produksjon og driftstyring, lagerstyring, distribusjonsstyring og detaljhandelsadministrasjon, kan ikke lenger fungere som forskjellige vertikale, men må integreres horisontalt ved hjelp av nøyaktig og rettidig informasjonsbehandling og flyt, effektiv og effektiv forvaltning av midler, synkron aktivitet, effektiv koordinering, beslutningsprosess på lavere nivåer, bedre stordriftsfordeler, eliminering av avfall, økt pålitelighet på faktiske krav (enn etterspørselsforespørsel), fleksibel logistikkinfrastruktur, operasjoner og prosesser, organisasjonsbrede kostnadsreduksjonsmål og utmerket leveringstjeneste. I denne sammenheng presenterer jeg herved noen av hovedområdene der studentene kan like å gjennomføre sine forskningsstudier. I hvert av disse områdene og de foreslåtte prøveemnene kan du velge en bransje i et landregion eller et bestemt selskap i den bransjen med flere steder for å gjennomføre en smal og fokusert studie. (A) Funksjonell integrering av innkjøp, produksjon, lager, distribusjon og lagerstyring. I moderne forsyningskjeder legger organisasjoner høy vekt på horisontal integrering av forsyningskjedenes komponenter ved å bryte alle de tradisjonelle funksjonelle barrierer og organisatoriske hierarkier som har eksistert siden konseptet ble født. Moderne supply chain agenter integreres effektivt ved å dele rettidig og nøyaktig informasjon med alle på meget gjennomsiktig måte. For eksempel, hvis leverandørkjeden har flere lagerpoeng (lagerbeholdningsenheter), kan innkjøpssjefen ha tilgang til daglig eller til og med timeløp oppdateringer av lagernivåene på alle punktene. Funksjonell integrasjon er tydelig selv med leverandører og kunder. Systemene som automatisk omarrangering av et IT-aktivert system til faste forhåndsforhandlede priser når inventarivåene dyppes under omordningen peker, kontinuerlig strøm av forbruksinformasjon oppstrøms og fraktinformasjon nedstrøms mellom endepunktene, leverandørstyrt inventar på kundelokaler, nøyaktig og tidsriktig flyt av faktisk etterspørselsinformasjon som reduserer behovet for etterspørsel, strategiske leverandøravtaler, rammeavtaler, bærekraftig oppkjøp mv. er fremvoksende moderne praksis. Jeg foreslår at studentene kanskje liker å gjennomføre akademiske forskningsstudier om hvordan forsyningskjedeintegrasjon utføres av moderne selskaper ved å gjennomføre undersøkelser på stedet og intervjuer. Studiene kan gjennomføres på et bestemt selskap eller på hele forsyningsnettverket til en vare. En prøve av mulige forskningsemner i dette området presenteres nedenfor. I tillegg til følgende eksempelemner, vennligst kontakt oss på consultingetcoindia. co eller consultingetcoindia for å få flere emneforslag og for å diskutere emnet ditt. (a) Logistikkytelse gjennom koordinering og samarbeid i flere ekkelforsyningskilder (b) Konstruerer og deres målinger består av sammenhenger mellom funksjonsvariabler i leverandørkjedenes ledelse (flere emner som involverer identifisering av funksjonsvariabler i et forsyningskjede miljø og deres sammenhenger etablert gjennom statistiske betydningstesting) (c) Funksjonell integrasjon i forsyningskjeder og konkurransemessige fordeler av bedrifter (flere emner som undersøker innflytelse av funksjonelle integrasjonsvariabler i leverandørkjedenes ledelse på variabler knyttet til konkurransemessige fordeler av bedrifter). d) Funksjonell integrasjon i forsyningskjeder og bedriftens ytelse (flere emner som undersøker innflytelse av funksjonelle integrasjonsvariabler for supply chain management på variabler relatert til økonomisk ytelse, markedsytelse, forsyningsytelse, etterspørsel oppfyllelse ytelse og kvalitet ytelse av bedrifter) (e) Multi-level i nter-echelon-integrasjon av funksjonelle roller og ansvar, og deres oppgaver i forsyningskjeder (f) Effektivitet for å oppnå sosial, økonomisk og miljømessig bærekraft gjennom funksjonell integrasjon i forsyningskjeder (g) Undersøkelse av teknologiske løsninger for funksjonell integrasjon i leverandørkjeden eksempel: undersøke rollen av logistikkinformasjonssystemer, RFIDs rolle og rollen som ting i Internett i forsyningskjeden funksjonell integrering) (h) Oppnå fleksibilitet, respons og fleksibilitet i forsyningskjeden gjennom inter-echelon funksjonell integrasjon (i) Kritiske suksessfaktorer for effektiv og effektiv funksjonell integrasjon i supply chain management (multivariate faktoranalyse og strukturell ligningsmodellering) j) Kvantitativ og systemdynamisk modellering av forsyningskjeden funksjonell integrasjon (omfattende studie av forsyningskjede systemdynamikkmodellering i Vensim og Arena og analyse av avhengighet av integrasjonsmål på intern og e xternal faktorer ved bruk av Taguchi-metoden) Temautvikling i området med trippelbunnlinje (økonomisk, miljømessig og sosialt) bærekraft, magert og seks sigma i forsyningskjeden er presentert i en utvidelse av denne artikkelen (vennligst klikk her). (B) Supply Chain Network Design. Konseptet med nettverksdesign vokser raskt i leverandørkjeden. Faktisk snakker mange moderne lærde om å omdøpe 34Supply Chain Management34 til 34Supply Network Management34. Dette skyldes at selskaper ikke lenger bare styrer flertallleverandører i form av kjeder, men administrerer ganske enkelt et helt nettverk av leverandører for deres nøkkeloppkjøp. Konseptet med forsyningsnettet har utviklet seg som et resultat av globalisering og rask vekst av Internett som fører til reduserte hull mellom leverandører og kjøpere av verden. Nettverksdesignkonseptene brukes på områder som produksjonsanlegg, operasjonsfasiliteter (som servicesteder), logistikk, transport, distribusjon og detaljhandel. Den faktiske utformingen avhenger av forsyningskjeden strategi, omfang, kostnad, risiko og usikkerhet, og etterspørselen informasjon. Nøkkeldesignene i nettverksdesign er - noder og koblinger, direkte forsendelser, melkestrømmer, transittfusjoner, innenlands transittruter, internasjonale transittruter, siste mil transittruter, steder av planter, depoter, lager, distributørlagring, utsalgssteder , og risiko knyttet til hver knutepunkt og link. Nøkkelfaktorene som må tas i betraktning er: strategiske faktorer, teknologiske faktorer, makroøkonomiske faktorer, politiske faktorer, infrastrukturfaktorer, konkurransefaktorer, sosioøkonomiske faktorer, lokalisering, forventet responstid (kunder), anleggskostnader og logistikkkostnader. Etter min oppfatning har nettverksdesign i logistikk og supply chain management gode muligheter for å gjennomføre akademiske studier for studenter og fagfolk. Studiene vil være basert mer på intervjuer og fokusgruppediskusjoner fordi studentene må lære av spesialiserte nettverksdesignere og nettverksforvaltere i forsyningskjeder. En prøve av mulige forskningsemner i dette området presenteres nedenfor. I tillegg til følgende eksempelemner, vennligst kontakt oss på consultingetcoindia. co eller consultingetcoindia for å få flere emneforslag og for å diskutere emnet ditt. (a) Multobjektive optimaliseringsproblemer i nettverksdesign av forsyningskjeden under risiko og usikkerhet (flere emner er mulige for å designe ulike konfigurasjoner av et forsyningsnettverk gjennom matematisk optimalisering i operasjonsforskningsteori). b) Verdiskaping gjennom robust forsyningskjede nettverksdesign. c) Optimalisert forsyningsnettdesign gjennom prosessteknikk og verdikjedeopprettelse d) Agil og magert produksjonsstrategi gjennom robust nettverksdesign med lukket sløyfe. Effektiv nettverksdesign for forsyningskjeden for effektiv etterspørsel etter lave driftskostnader og gjennom høy kvalitet og rettidig levering. (f) Effektiv forsyningskjede nettverksdesign for å redusere karbonfotspor og forbedre miljømessig bærekraftighet. (g) Effektive strategier for robusthet i nettverksdesign for å redusere driftsforstyrrelser blant usikkerheter i strømmen av forsyninger. (h) Effektiv nettverksdesign for å håndtere usikkerheter i etterspørselen informasjonsflyt og høy s enkle fluktuasjoner (i) Effektiv forsyningsnettdesign for å dempe Bullwhip-effekten og redusere de resulterende effektene av ølspill og ordreresamarbeidsspill (j) Supply chain-nettdesign for integrert strøm av materialer, midler og informasjon i frem - og baklogistikk (k) Nettverksdesign for forsyningskjeden for implementering, vedlikehold og drift av strategiske leverandøravtaler (l) Multipath-rutingdesign i nasjonale forsyningskjedenettverk basert på variabilitet i banekostnader og stiforsinkelser (m) Nettverksoptimalisering via systemdynamodeling, nettverksimuleringer og Taguchi-metode (n) Design av et multi-echelon multi-kjøretøy nettverk med optimal ruting under tidsvinduet begrensninger for forgjengelige produkter forsyninger (o) Optimalisert nettverksdesign for kapasitetsplanlegging og balanse av produksjonskapasitet, logistikkkapasitet og distribusjonskapasitet (p) Design av steder og sammenkobling av midlertidig transittlagringsinfrastruktur for multi-hop mul ti-veis transportnettverk (q) Utforming av et fleksibelt transport-, logistikk - og distribusjonsnett for slank og fleksibel rekkefølge av små batchordrer (r) Løsning av et integrert forsyningskjede designoptimeringsproblem for flere uregelmessige forsendelser forårsaket av forsinkelser i produksjon og logistikk ved bruk av hybrid Taguchi - Immunmetode Strategiske og taktiske forsyningskjede nettverksdesign for styring av risikoer og usikkerheter under stokastiske etterspørselsvariasjoner (t) Evolusjonære tilnærminger til fleksibelt logistikknettverk utforming og omforming av variabel kapasitet, ressurser og beslutningstaking av midler allokering basert på variasjoner i kostnader, effektivitet og ledetider (u) Prinsipper som påvirker smidighet, fleksibilitet, lydhørhet, robusthet og kvalitet på forsyningskjedenettverksdesign (v) Flerparti-leverandør av forsyningskjedenettverk basert på bestilling og fullføringstjenester gjennom cloud computing Kjære besøkende: Vennligst besøk siden som beskriver SUBJECT AREAS OF SPESIALISERING knyttet til våre tjenester for å se det bredere perspektivet av våre tilbud til avhandlinger og oppgaveprosjekter. Vennligst besøk også siden med emner levert av oss. Vennligst besøk utvidelsen av denne artikkelen for emneutvikling innenfor områdene lean, six sigma og bærekraft i innkjøp, logistikk, supply chain management og deres tilknyttede domener. Med vennlig hilsen, Prof. N. K. Prasad. Unnskyldninger for avbrudd fortsett å lese. (C) Etterspørsel Trenger Supply Chain Strategy. Det er nesten et empirisk faktum at verden nå går gradvis mot etterspørselsvekkende forsyningskjede-strategi for etterspørselskjedestyring i stedet for masseproduksjon og produktdrevet strategi. Nå fokuserer bedriftene mer på å få nøyaktig og rettidig etterspørsel etter informasjon, i stedet for avhengig av etterspørselsprognoser, slik at etterspørselsbasert ordreutvikling gjennom ordre-til-ordre og samle-til-bestilling-prosesser kan gjøres. Selskapene har allerede hatt betydelige problemer på grunn av høye lagerkostnader og spild av ubebrevne produkter i lys av prognose unøyaktighet og unøyaktig etterspørsel flyt fenomen forårsaket av Forrester (Bullwhip) effekt. Imidlertid kan det bemerkes at trekk forsyningskjeden strategi ikke er like grei som push strategi. Strategikere har ikke lenger innflytelse til å bare avhenge av etterspørselsmodeller, sett på som magiske wands i fortiden, men er pålagt å proaktivt samle inn faktisk etterspørselsinformasjon. Denne endringen krever effektiv integrasjon med leverandører og kjøpere, og storskala informasjonsdeling gjennom sofistikerte informasjonssystemer. Bedriftene trenger å tenke mye utover japanske Kanbans eller lean strategier (selv de har tilbakefalt, egentlig). Studentene kan gjerne studere om hvilke selskaper som gjør eller kan gjøre for å skifte til etterspørselsstrategi så mye som mulig. En prøve av mulige forskningsemner i dette området presenteres nedenfor. I tillegg til følgende eksempelemner, vennligst kontakt oss på consultingetcoindia. co eller consultingetcoindia for å få flere emneforslag og for å diskutere emnet ditt. (a) Forbedre responsiviteten til en forsyningskjede gjennom etterspørselsstrategi støttet av lean produksjon og IT-aktivert integrasjon (b) En undersøkelse av ordre-til-ordre, samle-til-ordre og engineering-to-order etterbehandlingsstrategier under etterspørselsstrategi (c) Lean transformasjon av en forsyningskjede for implementering av etterspørselsstrategi og etterspørselsbundet ordreforfølgelse (d) Identifisering og styring av kundeordekoblingspunkter i en forsyningskjede for implementering av etterspørselsstrategi og etterspørselsbundet ordreforbindelse (e ) Datainnsamling og styringsmetoder fra strekkoder og RFID-dataaggregatorer for implementering av etterspørselsstrategi og etterspørselsbundet ordreutvikling (f) Verdikjedestyring ved å integrere etterspørsels - og leveringsinformasjon gjennom kunnskapshåndtering (g) Implementere etterspørselsstrategi og etterspørselskobling ordreutvikling gjennom cloud computing-aktivert etterspørselskjedestyring (h) Undersøkelse av ressursbasert visning og ressursfordelteori for implementering etterspørselsstrategi og etterspørselsbundet ordreutvikling (i) Prinsipper og faktorer som påvirker forsyningskjedenes design for effektiv etterspørselskjedestyring (j) Strategiske leverandørengasjementer og integrering med salg og markedsføring for effektiv etterspørselskjedestyring (k) Design av et logistikk-arbeidsflytsystem for etterspørselskjedestyring ved hjelp av data samlet inn fra strekkode og RFID-databaser (l) Systemdynamikkmodellering og diskrete hendelsessimuleringer for å designe og analysere et styringssystem for etterspørselskjeden Emnetutvikling innen trippelbunnlinje (økonomisk, miljømessig og sosialt) bærekraft, mager , og seks Sigma i Supply Chain Management presenteres i en utvidelse av denne artikkelen (vennligst klikk her). (D) Supply Chain Effektivitet og Effektivitet. Hver organisasjon bruker betydelige beløp på forsyningskjeden. Finansiell planlegging, kostnadskontroll, rettidig service, høy kvalitet på service, eliminering av duplikater og avfall, informasjons - og informasjonssystemintegrasjon, horisontalt samarbeid, samarbeid, samarbeid og kommunikasjon, relevant styringspraksis, prosessintegrasjon, oppgaver integrering, beregninger og målinger, kontinuerlige forbedringer og avkastning på investeringer i forsyningskjeden er sentrale drivkrafter for effektivitet og effektivitet. En rekke beregninger er tatt som innganger i strategisk forsyningskjedeplanlegging for å sikre at optimal effektivitet og effektivitet kan oppnås. Dette forskningsområdet kan kreve kvantitativ datainnsamling på stedet og kvantitative analyser ved hjelp av SPSS og andre statistiske analyseværktøy for å komme frem til resultatene. Elevene må kanskje oppdage uavhengige og avhengige variabler og deres sammenhenger ved hjelp av statistisk signifikanstest og andre inferensielle statistiske metoder. En prøve av mulige forskningsemner i dette området presenteres nedenfor. I tillegg til følgende eksempelemner, vennligst kontakt oss på consultingetcoindia. co eller consultingetcoindia for å få flere emneforslag og for å diskutere emnet ditt. (b) Differensiering, effektivitet og effektivitet i sammenheng med konkurransefortrinn gjennom logistikkytelse. (c) Strategier for å forbedre prosess, oppgaver, kommunikasjon, informasjonssystemer og samarbeidseffektivitet i forsyningskjeder (flere emner kan dannes hver adressering av et eget område) d) Induksjon av fleksibilitet i forsyningskjeder gjennom effektiv leverandørvalg og ledelse e) Effekter av inter-echelon-samarbeid, koordinering og kommunikasjon om effektivitet og effektivitet i etterspørselen oppfyllelse (f) Forbedre effektiviteten og effektiviteten av forsyningskjedene ved å oppnå trippelbundne (miljømessige, økonomiske og sosiale) bærekraftmål for forsyningskjedenes ledelse (g) Undersøkelse av virkningen av global informasjon og leverandørintegrasjon på lagerfornyelse effektivitet og etterspørsel oppfyllelse av multinasjonale detaljhandel merkevare butikker (h) Investig å påvirke effekten av etterspørsel og forsyningsprognoser nøyaktighet på logistikkkostnader og kreve etterlevelse av multinasjonale merkevarebutikker (i) Undersøkelse av innflytelse av nettbaserte komparative sitater og leverandørhåndtering i nettbasert global anskaffelse om verdiskaping og lønnsomhet (j) Undersøkelse av IT-innovasjonens innflytelse og informasjonssammenheng om global leverandørutvikling og verdiskaping (k) Undersøkelse av virkningen av etterspørsel og forsyningsprognoser for nøyaktighet ved verdiskaping, ressursprioritering og effektivitet i lagerplanlegging (l) Undersøkelse av IT-innflytelse innovasjon, informasjonsintegrasjon og Relevant beslutningsstøtte rapportering om effektivisering av langsiktige planlegging, ressursforutsetninger og budsjettering i forsyningskjedestyring. Temautvikling innen trippelbunnlinje (økonomisk, miljømessig og sosialt) bærekraft, magert og seks sigma i Supply Chain Management presenteres i en utvidelse av denne artikkelen (vennligst klikk her). (E) Supply Chain Integration. Dette forskningsområdet kan tas som en utvidelse av funksjonell integrasjon (punkt A). Andre former for integrasjon i leverandørkjedenes ledelse er logistikkintegrasjon, prosessintegrasjon, leverandørintegrasjon, teknologiintegrasjon, dataintegrasjon, informasjons - og informasjonssystemintegrasjon, kvalitetsintegrasjon, fondintegrasjon og infrastruktur og tjenesterintegrasjon. Studenten kan gjerne studere hvordan selskaper integrerer med viktige leverandører og kunder for å forbedre informasjonsflowet om krav (oppstrøms) og forsyning (nedstrøms) og å redusere ledetider. De moderne konseptene som direkte levering (fra leverandører til kunder), leverandørstyrte varebeholdninger (VMI), kryssdocking, optimal anskaffelsespolitikk, optimal produksjonsstrategi, lagerminimering, inngangs - og utgangskontroll, aggregeringsplanlegging, prosessintegrasjon, sanntidsovervåking og kontroll, optimalisering av operasjoner, forsyningskjeden objektbibliotek, enterprise supply chain integrasjon modellering, 3PL og 4PL, rask respons (QR), effektiv forbrukersvar (ECR), kontinuerlig påfylling planlegging, og samarbeid planlegging, prognose og etterfylling ( CPFR) inngår i omfanget av forsyningskjeden-integrasjon. Elevene kan velge et bestemt område og gjennomføre intervjuer av forsyningskjedeksperter på stedet om hvordan disse praksisene innlemmes av organisasjoner i deres forsyningskjedeintegrasjonsstrategier. En prøve av mulige forskningsemner i dette området presenteres nedenfor. I tillegg til følgende eksempelemner, vennligst kontakt oss på consultingetcoindia. co eller consultingetcoindia for å få flere emneforslag og for å diskutere emnet ditt. (a) En studie av strategier for å oppnå effektiv integrasjon av en organisasjon med kunder og leverandører for verdiskapende etterspørselskjedestyring. b) Konkurransemessige fordeler med IT-aktiverte forsyningskjeder i kraft av integrerte prosesser, integrert informasjon og integrert teamsamarbeid. c) Strategier og logistikkplanlegging for å integrere fremover og omvendt forsyningskjeder. D) Resultatutfall som kan oppnås gjennom forsyningskjedeintegrasjon i produksjonsbedrifter. E) Utvikling av logistikkutvikling gjennom integrering av forsyningskjeden. (F) Lean og smidig transformasjon av forsyningskjeder gjennom forsyningskjedeintegrasjon (g). ) Effektiv forsyningskjeden risikostyring gjennom logistikk prosesser, infrastruktur og oppgaver integrering strategi (h) Integrering av forsyningskjeden prosesser og informasjon gjennom e-samarbeid verktøy på cloud computing (i) Implementere lean og six-sigma filosofier for forsyningskjeder gjennom informasjon og prosess integrasjon (j) Utvikling av dynamisk capa bilar og fleksibilitet i en forsyningskjede gjennom integrasjon (k) Informasjonsintegrasjon og samarbeid i omvendt forsyningskjedeforvaltning (l) Enablere og hindringer for integrasjon i leverandørkjedenes ledelse (m) Redusere forsyningskjedenes forstyrrelser gjennom informasjonsintegrasjon og samarbeid (n) Integrere etterspørsel og forsyningssider i en forsyningskjede gjennom verdikjedeledelse (o) Eliminere duplikater og avfall i forsyningskjeder gjennom multi-echelon-prosess og informasjonsintegrasjon og standardisering (p) Taktisk forsyningskjedeintegrasjon under forsyningssikkerhet, forstyrrelser og etterspørselsfluktuasjoner (q) Samarbeidsplanlegging og etterfylling og leverandørstyrt inventar i moderne skybasert multinasjonal e-handel (Amazon case study) (r) Samarbeidslogistikkplanlegging gjennom 3PL og 4PL for fleksibilitet i forsyningskjeden og rask respons (er) Lukket forsyningskjedeintegrasjon for omforming av raskt resirkulerbare produkter (separate produktbaserte casestudier, som batterier, poser, forbrukerelektronikk, mobiltelefoner og kjøretøydekk) (t) Bruk av ISO 9001-standard for integrering av forsyningskjedeprosesser (u) Transaksjons - og relasjonsmekanismer for integrering med kjøpere og leverandører i småskala næringer (v) Global forsyning Integrering i tjenesteleverandørkjeden for kunde-sentrisk verdiskaping (x) Integrering av markedsførings-, salgs-, innkjøps - og logistikkfunksjoner og prosessene sine. for effektiv etterspørselskjedestyring (y) Karbonregnskap og karbonavtrykksporing av forsyningskjeder gjennom kunnskaps - og informasjonsintegrasjon (z) Forbedrende dysfunksjonelle fenomener i forsyningskjedene gjennom funksjonell integrering av flere ekkoloner, prosess, informasjon og ferdigheter (eksempler er: Bullwhip-effekt , ølspill, ordreresatser, store batchstørrelser, unøyaktige etterspørselsforespørsler, aksjer, lageroverskridelser, koster ov erruns og høy defekter tetthet) Temautvikling i området med trippelbunnlinje (økonomisk, miljømessig og sosialt) bærekraft, magert og seks sigma i forsyningskjeden er presentert i en forlengelse av denne artikkelen (vennligst klikk her). (F) Drivers for forsyningskjede. Nøkkelfunksjonene til forsyningskjedestyring er: - Facility effektivitet, effektivitet i lager, Transport effektivitet, Informasjonseffektivitet, Sourcing effektivitet, Kostnadseffektivitet, Hastighetseffektivitet, Leveringseffektivitet, Kvalitetseffektivitet, Servicevirkning, Grønn effektivitet, Økonomisk effektivitet, Sosial bemyndigelse effektivitet, ansattes ferdigheter og kompetanse, leverandør effektivitet, fleksibilitet, mager effektivitet, smidighet, responsivitet, motstandskraft og markedsorientering effektivitet. Disse driverne inneholder flere ytelsesindikatorer som kan måles kvantitativt ved å samle data og bruke dem i SPSS. Studiene på dette området kan primært være kvantitative med statistisk signifikansanalyse av sammenhenger mellom variabler. Bærekraftig forsyningskjeden ledelse for å støtte den tripple bunnlinjen (egenkapital, miljø og økonomi) inngår også i forsyningskjedenes ytelsesdrivere. Temautvikling i dette området presenteres i en utvidelse av denne artikkelen (vennligst klikk her). En prøve av mulige forskningsemner i dette området presenteres nedenfor. I tillegg til følgende eksempelemner, vennligst kontakt oss på consultingetcoindia. co eller consultingetcoindia for å få flere emneforslag og for å diskutere emnet ditt. (a) Innflytelse av informasjonssystemer på forsyningskjedenes operasjonelle resultater (b) Innflytelse av integrering av flere ekkeloner på operasjonell ytelse i forsyningskjeden (c) Markedsorientering og etterspørsel i forsyningskjeder og deres virkninger på etterspørsel oppfyllelse ytelse (d) Strategisk lås - i forhold til win-win-leverandør-leverandørforhold for forbedret leverandørprestasjon (e) Identifisering av ytelsesnøkkelindikatorene og deres tiltak i en global multi-echelon-forsyningskjede etter balansert scorecard-tilnærming (f) Kunde - og leverandørperspektiver av verdikjedenes ytelse med slutt - til-ende integrering av logistikkanlegg og prosesser (g) Utvikling og testing av et instrument basert på SCOR for ytelsesmåling av globale bærekraftige forsyningskjeder (h) Evaluering av struktur, hastighet, responsivitet, fleksibilitet, fleksibilitetsmålinger og målinger av en moderne global forsyningskjede i sammenheng med å oppfylle mager og smidige krav (i) Prestasjonsmålinger og målinger i tilbakekjøpte forsyningskjeder for gjenvinning og reengineering (j) Tilnærminger for å utvikle industrispecifikke KPIer, KPMs og målemetoder for en global forsyningskjede (k) Bruk av økonomisk verdiøkning (EVA) og aktivitetsbasert kostnad (ABC) ) for å muliggjøre lean og smidig ytelse av en global forsyningskjede. (l) Faktorer og forberedelser som påvirker utviklingen av ytelsesmåleindikatorer og deres tiltak i en multikjedenforsyningskjede. (m) Definere konfigurerbare og omfattende ytelsesmålinger for å velge leverandører basert på kontraktsvilkår og kunder trenger (n) Enablers og barrierer for ytelsesmålinger av e-forsyningskjeder ved hjelp av cloud computing (o) Grønn en forsyningskjede gjennom valg og måling av grønne KPIer og KPMs (p) Målinger av vedlikeholds - og ettersalgsytelse i en lukket - sløyfe forsyningskjede (q) Modellering magert og smidig praksis gjennom en strategi-struktur-ytelse paradigm endring i supply chain managemen t (r) Tilnærminger for å utvikle logistikk KPI, KPM og målemetoder for en kompleks multifunksjonell global industrikjeden som forvaltes av internasjonale frakt - og videresendingsvirksomheter (dette emnet er spesielt utviklet for å studere logistikk - og forsyningskjeden ytelse av multinasjonale kurerfirmaer som DHL, Blue Dart, FedEx, United Parcel Service, TNT, etc.) (s) Informasjons - og kommunikasjonsteknologiens rolle (IKT) for å styrke logistikkytelsen i en global forsyningskjede (t) for å fremme greenness og bærekraft i utviklingsøkonomier (G) Demand Forecast. Konseptet for etterspørselsforespørsel er avtagende, etterhånden som flere og flere bedrifter fokuserer på å få nøyaktig og rettidig etterspørselsinformasjon i stedet for avhengig av prognoser. Dette utføres ved effektiv integrasjon av informasjon fra alle leddene i forsyningskjeden og formidling oppstrøms og nedstrøms. Det er imidlertid mange bransjer som vil fortsette å stole på pushstrategi og etterspørselsforespørsel. Studentene kan gjerne studere om ulempene ved tradisjonelle prognosemetoder (som prognoser for tidsserier, bevegelige gjennomsnitt, trendanalyse osv.) Og måtene å forbedre prognosenes nøyaktighet. Mange bedrifter ønsker å inkorporere sanntidsdata i sine prognosemodeller og fokusere på prognoser i kortere perioder. Dette krever mye mer kunnskap utover de tradisjonelle måtene å jobbe med tidligere etterspørseldata. De moderne prognosemodellene kan være basert på nøyaktig kjennskap til kundesegmenter, hovedfaktorer som påvirker prognose nøyaktighet, informasjonsintegrasjon, bullwhip-effekt, scenario planlegging, simuleringer, eksterne faktorer, risiko og årsakssammenheng (Fishbone eller Ishikawa) analyse. De fleste av studiene kan være kvalitative eller triangulerte. En prøve av mulige forskningsemner i dette området presenteres nedenfor. I tillegg til følgende eksempelemner, vennligst kontakt oss på consultingetcoindia. co eller consultingetcoindia for å få flere emneforslag og for å diskutere emnet ditt. (b) En undersøkelse av avanserte planleggingsmetoder og teknikker i styring av forsyningskjeden. (c) Faktorer som påvirker aktualitet og nøyaktighet av etterspørselsforespørsel i leverandørkjeden. d) Domsjusteringer tilnærming til etterspørselsforespørsel basert på lokalisert scenarioanalyse av forsyningskjeden på et sted (e) Kunnskapsstyringens rolle i etterspørselsforespørsel i forsyningskjeder (f) Scenarioplanlegging og systemdynamikkmodellering for å studere effektene av etterspørselsforespørsel på forsyningskjedenes ytelse (g) Forutsetning av reservedelerstrøm og materialstrøm i omvendte forsyningskjeder basert på service logger av service sentrene (h) Etterspørsel og forsyning av kartlegging gjennom kundesikret datainnsamling i CRM-applikasjoner (i) Etterspørselsforespørsel gjennom stor dataanalyse av Internett-detaljhandel nettsteder (j) Avanserte teknikker i etterspørselsforespørsel for beslutningsstøtte (studier på nevrale nettverk, fuzzy algoritmer, neuro-fizzy-modeller, målorienterte programmeringsmetoder, scenarioanalyse, avanserte planeringsverktøy, AHP, etc.) (k) Etterspørselsforespørsel gjennom studie og analyse av kundehandlinger og ordrekoblingspunkter i en forsyningskjede ( l) Demand forecasting under uncertainties and supply risks following advanced planning tools (m) Aggregation of sales, order booking, production, inventory, and supplies information for adaptive demand forecasting for businesses running in volatile markets Topic development in the area of triple bottomline (economic , environmental, and social) sustainability, lean, and six sigma in supply chain management is presented in an extension of this article (please click here). (H) Aggregation Planning. Aggregation is carried out by a company to determine the levels of pricing, capacity, production, outsourcing, inventory, etc. during a specified period. Aggregation planning helps in consolidation of the internal and external stock keeping units (SKUs) within the decision and strategic framework for reducing costs, meeting demands and maximising profits. It may be viewed as the next step of either demand forecasting (push strategy) or demand information accumulation (pull strategy) for carrying out estimations of the inventory level, internal capacity levels, outsourced capacity levels, workforce levels, and production levels required in a specified time period. Aggregation planning in modern supply chains is carried out using advanced planning tools comprising of 2D layout maps, 3D spatial maps, structural maps, data association with map items, spatial data mining, location-aware data mining, analytical hierachy planning, etc. The students may like to conduct qualitative case studies and modeling-based quantitative studies to research about modern practices of aggregation planning in various industrial and retail sectors. A sample of possible research topics in this area is presented below. In addition to the following sample topics, please contact us at consultingetcoindia. co or consultingetcoindia to get more topic suggestions and to discuss your topic. (a) Planning and aggregating customer order points, stock keeping points, and transportation routes for order fulfilment with agreed service levels (b) Aggregation of supply chain processes for logistics planning in a global supply chain (c) Hierarchical aggregation planning of transportation routes and their lead-times for predicting delivery reliability (d) Aggregation of city logistics facilities for planning of urban food and essential supplies distribution under crisis scenarios (e) Supply chain planning matrix with hierarchical aggregation of stock keeping units (SKUs) and transportation routes for determining pricing, demand fulfilment thresholds, safety stocks, and lead-times (f) Multi-objective urban logistics planning through aggregation of locations and spatial capacity consumption patterns on a city map (g) Holistic planning of supermarket and hypermarket inventories using aggregation of 3D spatial models, RFID data of packaged products, and storageretrieval tools (h) Aggre gation planning through virtualisation of logistics clusters of supermarkets and hypermarkets in 3D spatial mapping tools (i) Aggregation planning for spare parts inventory in large-scale service centres based on integrated information availability from installed bases, service stations, stock keeping units, and production units (j) Aggregation planning for on-site service provisioning and spares stocking at customer locations using installed base, SKUs, and transportation route maps and information (k) Logistics park layout planning for deciding on SKU locations and routing (l) Aggregation planning of information assets for maintaining information systems inventory for large IT customers (this topic will involve case studies of enterprise IT support by large IT vendors like Cisco, IBM, HP, Dell, etc. using their logistics operations and inventories) (m) Layout planning of construction assets and materials storage and flow in a large construction site (n) A structural map of horizontal inter-echelon cooperation for improved logistics effectiveness and efficiency (o) Classification and nomenclature of nodes in a supply network plan for organising data in spatial data maps and spatial data mines (p) Multi-agency coordination through 3D spatial model of a virtualised supply chain using RFID-based tracking and tracing of items Topic development in the area of triple bottomline (economic, environmental, and social) sustainability, lean, and six sigma in supply chain management is presented in an extension of this article (please click here). (I) Global Supply Chains. In the modern world, suppliers in a country are facing direct competition from international suppliers as if the latter are operating within the country. This has happened due to modernization of information management and dissemination, supply routes, payment channels, electronic contracts, leading to improved reliability and reduced lead times of international suppliers. The students may like to undertake study on monitoring and management of global supply chainsnetworking by professionals working in MNCs. A sample of possible research topics in this area is presented below. In addition to the following sample topics, please contact us at consultingetcoindia. co or consultingetcoindia to get more topic suggestions and to discuss your topic. (a) Influence of logistics performance on global business performance (b) Global supply chain planning and operation in the modern era of disturbances and turbulences (c) PESTEL analysis for designing an effective and efficient global supply chain (d) SMART goals of global logistics and supplier management (SMART stands for S pecific, M easurable, A chievable, R elevant, and T ime-bound) (e) Approaches for supplier selection in global sustainable procurement strategy (f) Knowledge management for services innovation in global logistics management through tacit knowledge capturing from supply chain echelons (g) Multi-layered visibility into supply networking for global commissioning projects with the help of update snapshots from PM databases (h) Ecological uncertainty challenges in highly congested oceanic lanes in global supply chains and their effects on operational performance and integration (special studies may be conducted on the ecological challenges related to Malacca and Singap ore straits) (i) Collaborative global business intelligence using cloud-based data warehousing for measuring multi-echelon logistics performance (j) Remanufacturing through global reverse supply chain of recyclable scraps (specific focus on scrap exports by massive dismantling services like ship dismantling for extracting massive inventories of recyclable iron and steel) (k) System dynamics modeling and control systems comprising global supplier networking supplying through trade exchanges (l) Global supplier evaluation and strategic supplier engagements using multi-criteria decision-making on triple bottomline sustainability (m) Standards for monitoring and governance of suppliers based on measurement of trust and reliability factors (n) Multisite aggregation planning of production facilities for ensuring supplies during uncertainty and turbulence in global supply chains (you may like to study aggregation planning of multiple production facilities for essential medicines and healthcar e products supply) (o) Forecasting techniques and judgmental adjustments based on scenario analysis in global supply chains (p) Study of global supply chains of international restaurant chains (example, you may study how McDonald and KFC are able to maintain standard menus and tastes across the world) Topic development in the area of triple bottomline (economic, environmental, and social) sustainability, lean, and six sigma in supply chain management is presented in an extension of this article (please click here). (J) E-Supply Chains. E-Supply Chains are linked with E-Businesses that use Internet as their medium for accepting orders and payments, and then using the physical channels to deliver the products. E-supply chain is an excellent example of pull strategy and short term demand forecasting. Information flow across the supply chain is instantaneous because both end points and the intermediate agents work through a single Internet enabled portal. E-Bay and Amazon are viewed as the two most successful companies using this concept at global scales with built-in electronic contract signing and management, electronic payment processing, and electronic delivery processing. The students can find various case studies on E-Supply chains, although the empirical theories are still evolving. The research studies would be quite challenging, modern and unique as the field is still evolving. A sample of possible research topics in this area is presented below. In addition to the following sample topics, please contact us at consultingetcoindia. co or consultingetcoindia to get more topic suggestions and to discuss your topic. (a) A study of the structural design of an E-supply chain for fast moving consumer goods (FMCG) (b) A study of multi-agent e-supply chain integration using an approach of market-oriented strategic business partnerships (c) Integrating manufacturing SMEs through e-supply chains using multi-agency cloud-based information systems with workflows for collaboration (d) Integrating multi-agency RFIDBar Code databases through cloud-based E-supply chain (e) Designing a multi-layer collaborative e-supply chain for business-to-business engagements (f) Electronic contracts management in framework agreements through e-supply chain management (g) Fostering collaboration tools of e-supply chains for inter-organisational learning, knowledge sharing, and adaptation to business standards (h) Impact of ubiquitous computing through mobile cloud computing on e-supply chain process efficiency and effectiveness (i) Global supply chain integration with mesh structures using latest HTML 5 (Web 2.0) technologie s (j) Designing an e-supply chain on service oriented architectures using cloud computing for multi-organisational logistics applications integration (k) Introducing dynamic negotiations and decision-making in e-supply chains using agent-based coordination and scheduling for dealing with uncertainties (l) Collaborative transportation networking through e-supply chains on cloud computing (m) A study of carbon trading exchanges among multiple collaborative partners in e-supply networking (n) Assemble-to-order and build-to-order fulfilment effectiveness through electronic decision support in e-supply chains (o) Critical success factors of multi-agency knowledge transfer and management in an e-supply chain framework (p) Integrating forward and reverse supply chains for re-engineering applications using an e-logistics framework (q) Factors enabling and barriers opposing multi-supplier highly competitive e-supply chains through e-commerce portals in developing nations (this study may involve investigation into the challenges faced by Amazon, e-Bay, Snapdeal, etc. in developing nations and the possible solutions) (r) Assessing value-creation opportunities in multi-supplier framework agreements through e-supply chain in regional trade agreements of developing countries (s) Assessing customisations in advanced planning and control strategies in e-supply chain management (t) Redesign of business processes and business intelligence in logistics functions for adopting e-supply chain management (u) Value-creation for achieving triple bottom-line (environmental, economical, and social) sustainability objectives through e-supply chain management (v) A system dynamics simulations study of designing multi-echelon e-supply chains using smart and dynamic agents and graph theory for establishing and operating multi-agency partnerships (w) Integrating e-marketplaces and e-supply chains for establishing an e-demand chain management framework (x) Integrating MRP II and production planning schedules of multiple small production agents for make-to-order and assemble-to-order fulfilment of large-scale orders in an e-demand chain management framework (y) Integrating R38D, design, and production planning schedules of multiple small production agents for engineer-to-order fulfilment of large-scale strategic demands in an e-demand chain management framework (this topic may involve study of strategic design and engineering agreements of multiple companies for creating sophisticated engineering machinery) (z) Recycling and re-engineering e-supply chains combining forward and reverse logistics for triple bottom-line (environmental, economical, and social) sustainability in developing economies Topic development in the area of triple bottomline (economic, environmental, and social) sustainability, lean, and six sigma in supply chain management is presented in an extension of this article (please click here). (K) Supply Chain Risk Management. Supply chain risk management is gaining immense popularity due to globalization of competitive landscapes, and growing threats and uncertainty. Risk management in supply chains is directly linked with supply chain agility and hence it needs to be done in very organized and objective manner, incorporating quantitative models. Supply chain risk management is a novel dissertationthesis research area based on the known and teething current problems in logisticssupply chain management. The root of the problems lie somewhere in the uncertainties in upstream as well as downstream flows of materials, funds, and information. For example, if there are errors in calculating economic order quantities (EOQ) and reorder levels, the ordering process may not synchronize well with the lead-times. On the other hand, the lead-times are uncertain due to various delay factors and fluctuation in costs if a transportation mode is changed. Holding inventory is the safest haven for logistics managers, but I am sure the top management of any organisation will never like it. The primary purpose of this subject matter is to keep lowest possible inventories while ensuring consistent, timely, and accurate supplies to the end users. The challenges are in the following areas: (a) Lack of integrationsynchronizationco-ordination (b) Lack of appropriate quantitative models (c) Lack of integrated information availability, even if the quantitative models are in place (i. e. the company has invested in SCM software tools) The solution is somewhere in implementing an appropriate supply chain risk communication system. You will appreciate, supply chain risk is also a floating entity just like materials, funds and information. If the entire chain is integrated through an extranet portal system, and updates of every consignment code are uploaded periodically by all agents connected with the portal, there can be proactive risks generated by the software for the logistics managers such that they can take operating level, tactical level, and even strategic level mitigation actions. Although such a system is still in its conceptual stage, academic researchers can contribute to its overall conceptualisation and design. It may be integrated as a layer above the traditional SCM software. An agent sensing any variations in delay or cost may log a threat and its probability against a consignment code. The probability and impact levels may be fed to the logistics agents that can calculate the impact (like stock-out by a date). The outcome will be a risk value which will be escalated to an appropriate authority level, and appropriate mitigation action will be suggested. For example, if there is a temporary unrest in a country, the current consignments can be airlifted and subsequent orders placed to an alternate supplier. I suggest that you may like to study the source of supply chain risks in a selected sample of transactions in your field and design a novel SCRC (supply chain risk communication) framework employing the ISO 31000, M-o-R, COSO, COBIT v5, and similar Enterprise Risk Management (ERM) frameworks for enterprise wide estimation and communication of risks (please visit our articles on IT governance and Information Risk Management). The key risks that you can target in your SCRM framework can be categorized as: disruptions, delays, forecast errors, procurement risks, supplier risks, lead time risks, receivable risks, capacity risks and inventory risks. You may collect a list of known supply chain threats in your area of interest, categorize them under one of these risk categories, judge the impact on business, judge the vulnerabilities, and arrive at the risk values using the quantitative formulations of the chosen model. Once the risk values are calculated, you may propose mitigation strategies pertaining to redundant suppliers, better supplier relationships (i. e. eliminating procurement hops), alternate routes (i. e. alternate loadingunloading ports and links), add capacity and inventory, shift warehouses, change distribution model (direct shipments, cyclic shipments, milk run shipments, in-transit merging, adding retail stores, cross-dock distribution, etc.), change transportation media, etc. You may validate the proposed SCRC framework by interviewing supply chain experts in your country. Hence, the problem statement of your thesis will be related to the known threats and vulnerabilities in supply chain management in the selected transactions (chosen by you), and the solution will be a novel Supply Chain risk communication framework to manage the risks resulting from these threats and vulnerabilities. It will be a quantitative research with descriptive and inferential statistical analysis. The outcome of this model will be on-the-fly alerts on risk levels and their mitigation as soon as a risk is logged (you will need to define mitigation actions against various risk levels, and the suggested authorities to make decisions). You may like to validate your model by surveying experts in your network. A short, and to-the-point structured questionnaire may be used such that you can present validity and reliability analysis using SPSS. A large number of industry-specific studies are possible in this study approach and every researcher may come forward with a unique supply chain risk management model for a specific industry in a specific country and its location. Topic development in the area of triple bottomline (economic, environmental, and social) sustainability, lean, and six sigma in supply chain management is presented in an extension of this article (please click here). Please contact us at consultingetcoindia. co or consultingetcoindia to get more topic suggestions and to discuss your topic. (L) Information Technology in Supply Chain Management. A number of information technology platforms are popular in supply chain management. Some of the key IT tools in supply chain management are IBM Supply Chain Simulator, Rhythm (by i2 Technologies), Advanced Planner and Optimizer by SAP, Manugistics, Matrix One, Oracle Supply Chain Management, etc. These tools possess various functionalities - like, enterprise planning, demand planning, production scheduling, distribution planning, procurement and replenishment planning, facilities location planning, replenishment planning, manufacturing planning, logistics strategy formulation, stocking levels planning, lead times planning, process costing, customer service planning, procurement, supply and transportation scheduling, global logistics management, constraint-Based master planning, demand management, material planning, network Design and optimization, supply chain analytics, transportation management, Vendor Managed Inventory (VMI) planning, continuous replenishment planning (CRP), and many more. The students may like to study about various IT systems and software tools for carrying out such activities in supply chain management. The studies may be primarily qualitative or triangulated. Your focus should be on application design and integration, system features that are practically useful in supply chain operations, decision-making and decision-supporting tools (like, dashboards, supply chain intelligence, supply chain performance monitoring, etc.), on-line analytical processing, collection, storage, and integration of information, sharing and dissemination of information, internal and external integration, process design, mapping, and integration, enterprise resources planning and IT enablement of global best practices (like, quick response, supply chain synchronisation, virtual supply chain, efficient customer response, collaborative planning, forecasting, and replenishment, etc.). A sample of possible research topics in this area is presented below. In addition to the following sample topics, please contact us at consultingetcoindia. co or consultingetcoindia to get more topic suggestions and to discuss your topic. (a) Data engineering and management science, and predictive data analytics and big data analytics for achieving supply chain management effectiveness and efficiency (b) A study of logistics workflows and information systems using integrated RFIDBar code databases capturing inputs from data entry points in all the echelons of a supply chain (c) Information Technology tools and applications for operating the third and fourth party logisics (3PL and 4PL) systems (d) Operating and managing a cellular manufacturing system using location-aware 3D graphics mapping with the plant layout (e) Integrated system of systems with risks, configuration, business, performance, and security policy (RCBPS) management for designing an enterprise-wide logistics resources planning system (f) Logistics engineering with ubiquitous access using mobile cloud computing (g) Supply chain collaborations and cooperation through social media communication tools (h) A study of system design and applications using Inte rnet of Things in Logistics engineering (i) A study of designing and implementing environmental information analysis and decision support in supply chain information systems (j) Modeling information diffusion in the logistics network of a multi-echelon supply chain (k) Modeling information flow between warehouse management system (WMS) and transportation management system (TMS) (l) Modeling information flow in a multi-echelon supply chain operating in an unpredictable and volatile environment (m) Integrating RFID systems with web services architecture for inventory control in an e-logistics system (n) Wireless vehicular area networking (VAN) for operating and managing an intelligent transportation infrastructure under multi-modal logistics (o) Location-aware transportation infrastructure for routing decision-making in an integrated manufacturing city comprising small and medium manufacturing enterprises (p) Integrating information flow of forward and reverse logistics systems in a virt ual manufacturing framework (q) Real-time locating and monitoring of work-in-progress inventories stored in job shops buffers using RFID sensors communicating with an integrated WiFi network in a manufacturing plant (r) Using RFID system for storage and retrieval of containers in a large warehousing using a container management system application (s) Enhancing multi-party horizontal collaboration using public cloud computing in an international logistics network (t) Map-based transportation information system with GIS and GPS for managing container movement on an inter-city motorway network (u) GIS and GPS applications in a logistics information system with 3D plant layout for managing internal materials movement in the plant campus (v) Indoor GPS application for managing materials movement in a large warehouse Topic development in the area of triple bottomline (economic, environmental, and social) sustainability, lean, and six sigma in supply chain management is presented in an extens ion of this article (please click here). (M) Radio Frequency Identification (RFID) in Supply Chain Management and Value Chain Management. RFID may be viewed from two perspectives: (a) a highly innovative technology for location-based services, and (b) a tool for achieving process excellence in industrial engineering, supply chain management, vehicle tracking, asset management, government services, and many other applications. I hereby suggest you some topics in which, both the perspectives are integrated. Especially in the field of value chain management, many studies are emerging on the relationships between technology excellence variables and process excellence variables. Let us visualize the variables of the two sides: (a) Cost effectiveness (b) Distributed information tagging (information attached with assets) (c) Asset owner identification (d) Information sharing accuracy (e) Real time information sharing (f) Ubiquitous coverage (g) Location identification (both outdoor and indoor positioning of assets) (h) Connectionless (i) Integration with cloud-based information systems (j) Integration with industrial sensors control systems (k) Assets security (against thefts and sabotage) (l) Rapid incident response (m) Integration with environmental sensors (like, continuous emissions and contamination reporting) (n) RFID technology and Internet enabling (for communications and information sharing over the Internet) (o) Rapid scalability (p) Rapid commissioning and decommissioning Value Chain process excellence: (a) Multi-echelon information sharing (b) Strategic supplier relationships (c) Strategic customer relationships (d) Automation of processes and tasks (e) Multi-echelon collaborations (f) Real-time information sharing (g) Quality excellence (h) Elimination of wastes (eliminating processes and tasks that do not add value) (i) Elimination of defects and errors (quality excellence) (j) Multi-skilled employees (k) Cellular production systems (l) Lean consumption of resources (m) Agility in demand fulfillment (n) Flexible assembly systems (o) Demand pull strategy (p) Just-in-time inventory management (q) Real-time communications There may be many more variables that we can add in these two lists. In addition, we can also add sub-variables (or latent variables to each of them). If you observe, each of these areas demand a separate study, which may incorporate explorations of designs, relationship building, and simulations. Such designs can be implemented in modeling software (like, OPNET Modeler). We have completed multiple technical studies involving design of architectures using RFID sensors and WiFi networks in different application scenarios, and simulating the key variables reflecting performance, behavior, efficiency, effectiveness, and problem areas. You may design your research in two directions: Technical architecture and designs with the help of significant levels of system reviews, product reviews, design reviews and their detailing, and quantitative studies for exploring relationships between RFID variables and process excellence variables in supply chain value chain management. Topic development in the area of triple bottomline (economic, environmental, and social) sustainability, lean, and six sigma in supply chain management is presented in an extension of this article (please click here). Please contact us at consultingetcoindia. co or consultingetcoindia to get more topic suggestions and to discuss your topic. (N) Cloud Computing in Supply Chain Management. Cloud computing is a new ICT research paradigm of services-oriented computing in which, infrastructure, platforms, applications, security, databases, communications, and security are offered as on-demand services by cloud service providers through virtualisation and orchstration of computing, networking, and storage facilities deployed through massive parallel computing of hundreds of thousands of hardware systems connected in arrays. Please visit this link for learning more about cloud computing research topics. Recently, multiple studies have been conducted on the role and value of cloud computing in supply chain management. Researchers have related effectiveness of information systems integration, process intergration, collaboration, coordination, communications, information sharing, information availability, strategic supplier relationships, operations performance, lean operations, just-in-time operations, elimination of dysfunctional phenomena (like, bullwhip effect, beer gaming, and order rationing), and sustainability of supply chain management with the characterstic variables of cloud computing, such as real-time communications, multi-platform and multi-vendor integration, ubiquitous access, multinational systems, low costs of business operations dependent upon ICT, low capital investments, platform independence, high security through virtual clouds and their boundaries, high scalability, high availability, high uptime, high performance, exchange of services, multi-tenancy, ease of deployment, and many more. Integration of RFID information databases and control of shifting, movement, and storage of assets through RFID integration with cloud computing are latest innovations enhancing the efficiency of supply chain operations. Cloud computing has also facilitated effective integration of Internet of things in which, assets and their groups can be directly controlled through semi-automated control panels and automated algorithm-driven intelligence for identifying, tracking, moving, and controlling of millions of assets stored by thousands of suppliers across the world. Cloud computing has helped in evolving some new forms of systems in supply chain management. For example, cloud computing has eliminated the need for manual electronic data interchange between the suppliers echelons and the manufacturers echelons. With the advent of cloud computing, suppliers and manufacturers can share cloud-based application systems with real-time processes and databases integration. Collaborative operations like vendor-managed inventory, upstream flow of consumption patterns and demand information, and collaborative replenishment of inventory are managed more effectively through cloud computing. New forms of framework agreements between a pool of strategic suppliers and a pool of buyers, real-time bidding and order closures, real-time auctions, real-time tracking of inventory status of multiple suppliers, and real-time display of prices offered by multiple suppliers have emerged with the advent of cloud-based exchanges. The current models of trading exchanges like Amazon, Snapdeal, and eBay and payment exchanges like PayPal, PayTM, and Skrill use the cloud exchange-based framework agreements between supplier and buyers that ensure protection of either sides irrespective of their locations anywhere in the world. Cloud computing has also helped in evolution of virtual marketplaces, virtul retail, and virtual shopping malls. You may like to know the difference between an e-supply chain and a cloud-based supply chain. E-supply chain is a larger concept that can be implemented on multiple platforms. Cloud supply chain is one of the platforms of e-supply chains. It requires separate study because of its rapidly growing popularity and adoption worldwide. In addition, cloud-based e-supply chains are much more complex than an e-supply chain implemented on traditional Internet-enabled platforms (like, self-hosted web services servers). For example, cloud-based e-supply chains are multi-layered with multiple service-oriented architectures stacked one above another. In cloud computing, some of the popular service models are Infrastructure-as-a-Service (IaaS), Platform-as-a-Service (PaaS), Software-as-a-Service (SaaS), Database-as-a-Service (DaaS), and Security-as-a-Service (SaaS). Service oriented architectures employ virtualisation and Web 2.0 (HTML 5 and XML-based) technologies. Hence, while the topics suggested above are related to the general framework of e-supply chains, the topics suggested in this section are related to design, implementation, and operations of e-supply chains using cloud computing technologies only. The topics suggested here will involve more technical studies than the ones suggested under the section of e-supply chains. You are invided to study our page on modern IT systems topics with cloud computing as one of modern IT systems. Please click here for accessing this page. The topics pertaining to cloud computing in supply chain management may comprise quantitative study of relationships between the variables at the either sides or exploratory studies on new business models and their designs emerging from cloud-based supply chain management. The studies shall involve qualitative methods like interviews, focus group discussions, action research, organisational ethnography, phenomenology, and grounded theory, and quantitative methods like inferential statistical analysis, multivariate statistical modeling, simulations, system dynamics modeling, and Taguchis method. The key tools recommended are Ishikawa diagrams, observation flow charts, mapping charts for analysing interviews, qualitative data analysis (identifying, cleaning, categorising, classification, encoding, comparing, and contrasting), SPSS, LISREL, ARENA, VENSIM, OPNET, and TAGUCHIs templates. A sample of possible research topics in this area is presented below. In addition to the following sample topics, please contact us at consultingetcoindia. co or consultingetcoindia to get more topic suggestions and to discuss your topic. (a) Service-orientation of manufacturing on cloud computing with distributed manufacturing agents (b) Cloud-based big data analysis for demand and supplies predictions (c) Workflow modeling for logistics engineering on cloud-based HTML 5.0 and XML-based applications (d) Advanced parsing systems for populating cloud-based databases from logistics workflows and collaboration systems (e) The emerging concept of manufacturing-as-a-service on cloud computing for producing customised products (f) Mass customisations through collaborative manufacturing networks on cloud computing (g) Cloud-based logistics design for enhanced process information and risks visibility (h) The emerging concept of cloud of things for enhanced intelligence, controls, and management of integrated supply chains (i) Taking RFID and Internet of Things to the next level through cloud-based sensors portfolio management and information fusion (j) Intelligent decision-making through cloud-based analytics in a cluster of lo gistics services by spare parts manufacturers (k) Logistics software-as-a-service for integrating Internet of Things for enhanced manufacturing resources capability (l) Modeling and simulations of a cloud-based inventory replenishment workflow in OPNETs custom process design module (m) Cloud-based decision-support architecture for monitoring, scheduling, and controlling production tasks in a distributed manufacturing architecture (n) Smart cloud-based manufacturing architecture with real-time synchronisation of production logistics using Internet of Things (o) Securing a network of Internet of Things in a cloud manufacturing system (p) Designing a virtual enterprise of manufacturers using cloud-based logistics and production scheduling processes (q) Sharing of logistics assets and logistics services in a manufacturing hub enabled with Internet of Things on cloud computing (r) Cloud-based service-oriented heterogenous logistics and transportation management for collaborative business ne tworking (s) The changing paradigm of supply chain agility with the development of cloud manufacturing systems (t) A study of changes in cloud-based manufacturing systems as compared with traditional manufacturing systems (u) Integrated supply chain operations management for service-oriented manufacturing on cloud computing (v) Cloud-based remanufacturing planning and scheduling in a forward-reverse logistics framework on cloud computing (w) Faceted and Semantic search protocols on integrated data collected from Internet of Things associated with collaborative logistics processes (x) Energy-aware smart manufacuring systems built using Internet of Things integrated through cloud computing (y) A taxonomy of Platform-as-a-Service (PaaS) and Infrastructure-as-a-Service (IaaS) components for Internet of Things-based manufacturing (z) Virtualisation with web services infrastructure for cloud-based supply chain management (aa) Real-time adaptive planning, decision-making, and control in trans portation and distribution logistics under demand uncertainties using cloud-based open source requirements planning application (ab) Ubiquitous cloud computing and event-driven decision-making in collaborative supply chain operations conducted through cloud-based logistics information systems (ac) A study of enterprise wide open source applications and their modules for cloud-based enterprise architectures (ad) Cloud-based order fulfilment and its effect on e-business performance of small-scale retailers (topic designed for studying the Amazon Prime framework of small and high quality retailers using fulfilment through Amazon) (ae) Virtual office systems for supply chain managers with ubiquitous access through mobile smartphones for making logistics decisions (af) Collaboration agents and their collaboration modeling on cloud-based enterprise process integration framework for interlinking distributed multi-country manufacturing facilities (ag) Supply and demand visibility through cloud - based integration and analysis of data collected from transaction entry points (ah) Design of cloud-based OLAP dashboards and business objects application supported by XML data files exported from distributed supplier databases maintained within secured virtual clouds of supplier companies (ai) Collaborative supply chain risk management using information shared through cloud-based registries and risk views (aj) A study of challenges, opportunities, threats, and success stories of cloud-based e-supply chain management (ak) Optimising production logistics and distribution through cloud-based supply chain observers and controllers connected with electronic markets transaction processing systems (al) Cloud-based IT governance framework based on COBIT 5.0 for e-logistics and e-supply chain business governance (am) A study of design and operation of a grid of machines with Internet of Things technology integrated through cloud-based production control applications using XML data files and S OAP transactions (an) Supplier performance measurement, monitoring, and control through cloud-based logistics intelligence (ao) Order tracking and decision-making using cloud-based intelligence of production updates from consumer products manufacturing companies integrated by OEM-driven networked manufacturing (ap) Integrated research and development by a network of innovative startup businesses through cloud-based R38D function Other possible proposed research areas are the following. Please visit the extension of this article for topic development in Supply Chain Management and its related domains in some of the areas listed below . (O) Lean and Six-Sigma in Supply Chain Management (P) Sustainabile Supply Chain Management (Q) Sustainable Procurement (R) Sustainable Transportation (S) Logistics and Supply Chain Process Excellence (T) Reverse Logistics and Supply Chains for Remanufacturing (U) Cloud computing based production and industrial engineering (V) Internet Of Things in Supply Chain Management (W) Transportation Networking through Location-based services (X) Strategies to counter supply chain inefficiencies - like Forrester effect (Bullwhip effect), Beer Gaming, Order Rationing, Lead Time Uncertainties, Disintegrated Processes, Wastes, and Unsustainability (Y) Supply Chains as Value Chains networks (Z) Gold mining supply chain management - special studies needed as they are quite different from the traditional supply chains (AA) Business continuity planning in supply chain management (AB) Relationships between supply chain performance variables and business performance variables Do you want to explore some o f these areas for topic development Please visit the extension of this article for topic development in the areas of lean, six sigma, and sustainability in procurement, logistics, supply chain management, and their associated domains pany Law Dissertation Title Examples We have collated for you some Company law dissertation title examples that should hopefully get your creative juices flowing. We hope that the following will be of some use to you. Example Company Law Titles Whether the directors are accountable towards shareholders or not. The position of the secured creditor in a liquidation and administration table of contents. Administrative Enforcement of corporate criminal liability provisions in Saudi Arabia. Critical Analysis. The right of minority shareholders in a takeover Critically assess the current law on Corporate Governance A comparative analysis of procedural demands in takeover of listed companies and assignment of their merits. Compare UK, US amp China, in the suggestion part please apply some information to suggest chinas takeover listed company procedural. A universal Corporate Governance System is not only desirable but essential in the age of globalization. Discuss Critically Compare and contrast the laws and regulations combating money laundering in the UK, with those in Australia. Globalisation and its impact on the Indian automobile industry. An examination of the extent to which the Company Directors Disqualification Act 1986 has deterred the activities of delinquent directors and a consideration of how the law could be further developedquot Shareholder Activism and Corporate Social Responsibility UK Company law legislations provide advocacy shareholders such as NGOs adequate legal strategies in their pursuit to change corporate behaviour. Diskutere. Can a court extend the corporate veil to include groups of companies as a single entity Topic: The position of the secured creditor in a liquidation and administration table of contents. The meaning of liquidationinsolvency Free movement of goods Impact of EU Law) Administrative Enforcement of corporate criminal liability provisions in Saudi Arabia Investor Protection and Civil Liabilities For Defective Disclosures By Corporations In Saudi Arabia Securities, capital market and disclosures laws and civil liabilities. The right of minority shareholders in a takeover Critically assess the current law on Corporate Governance. A comparative analysis of procedural demands in takeover of listed companies and assignment of their merits. A universal Corporate Governance System is not only desirable but essential in the age of globalization. Compare and contrast the laws and regulations combating money laundering in the UK, with those in Australia. Globalisation and its impact on the Indian automobile industry. An examination of the extent to which the Company Directors Disqualification Act 1986 has deterred the activities of delinquent directors and a consideration of how the law could be further developed Shareholder Activism and Corporate Social Responsibility. UK Company law legislations provide advocacy shareholders such as NGOs adequate legal strategies in their pursuit to change corporate behaviour Can a court extend the corporate veil to include groups of companies as a single entity Directors duties has the case for codification been met How can we help Law Essay Writing Service Law Dissertation Writing Service View All Law Services Contacting UsResponding to Informality in Urban Africa: Street Trading in Harare, Zimbabwe Cite this article as: Rogerson, C. M. Urban Forum (2016) 27: 229. doi:10.1007s12132-016-9273-0 Informality is one of the major challenges facing urban policy makers across sub-Saharan Africa. Responses to informality can be viewed along a continuum from violent repression and sustained evictions to inclusive and supportive policies. Using the example of street trading, the task in this paper is to analyse planning and policy issues around the state and the informal economy in Harare, Zimbabwe. In the experience of Harare, the pursuit of targeted actions for inclusive planning designed to support communities of growing informal entrepreneurs is not on the agenda of policy makers. The historical and contemporary directions of policy responses occurring in Harare suggest an unpromising future for their citys informal entrepreneurs. It is shown that state responses to informality vacillate between actions of frontal aggression and of unleashing bouts of forced evictions to repressive tolerance within which formalisation is increasingly promoted as a means of extracting revenue flows from already economically hard-pressed informal entrepreneurs. Informality African cities Street trading Harare References Anon. (2014a). Grace Mugabe hammers police. New Zimbabwe, 6 October. Anon. (2014b). Grace Mugabe inspires vendor lawlessness. 12 December. Available at zimbabwesituationnews Accessed 21 February 2015. Anon. (2015a). Harare vendors in anti-graft demo. New Zimbabwe, 30 January. Anon. (2015b). Lets make the sun shine on Harare. The Herald, 16 February. Anon. (2015c). Harare vendors give in to Chomos order. 14 February available at harare24index-id-news-zk-27655.html. Bass, L. E. (2000). Enlarging the street and negotiating the curb: public space at the edge of an African market. International Journal of Sociology and Social Policy, 20 (12), 7697. CrossRef Google Scholar Bhowmik, S. K. (2005). Street vendors in Asia: a review. Economic and Political Weekly (28 May-4 June), 22562264. Bratton, M. amp Masunungure, E. (2006). Popular reactions to state repression: Operation Murambatsvina in Zimbabwe. African Affairs, 106 . 2145. CrossRef Google Scholar Bromley, R. (2000). Street vending and public policy: a global review. International Journal of Sociology and Social Policy, 20 (12), 129. CrossRef Google Scholar Brown, A. Msoka, C. amp Dankoco, I. (2015). A refugee in my own country: evictions or property rights in the urban informal economy Urban Studies, 52 . 22342249. CrossRef Google Scholar Charumbira, M. (2014). Interview, Principal Town Planner City of Harare, Western Region, 25 September. Chirisa, M. (2014). Interview, Senior Lecturer and Acting Chair, Department of Rural and Urban Planning, University of Zimbabwe, Harare, 25 September. City of Harare (2013). Harare (Hawkers) By-Laws, 2013. Harare: City of Harare. City of Harare (2014). Harare (Vendors) By-Laws, 2014. Harare: City of Harare. Cross, J. C. (2000). Street vendors, modernity and postmodernity: conflict and compromise in the global economy. International Journal of Sociology and Social Policy, 20 (12), 3052. Google Scholar Crush, J. Skinner, C. amp Chikanda, A. (2015). Informal migrant entrepreneurship and inclusive growth in South Africa, Zimbabwe and Mozambique . Cape Town: The Southern African Migration Programme, Migration Policy Series No. 68. David, S. Ulrich, O. Zelezeck, S. amp Majoe, N. (2013). Managing informality: local government practices and approaches towards the informal economy. Learning examples from five African countries. Report prepared for the South African LED Network, SALGA and LEDNA. Dube, M. (2014). Interview, Chief Security Officer, Harare Metropolitan Police, 29 September. Ghani, E. amp Kanbur, R. (2013). Urbanization and (in) formalization . Washington DC: Paper prepared for the World Bank. CrossRef Google Scholar Grant, R. (2015). Africa: geographies of change . New York: Oxford University Press. Google Scholar Gumbo, T. (2013). On ideology change and spatial and structural linkages between formal and informal economic sectors in Zimbabwean cities (19812010). PhD dissertation, University of Stellenbosch. Kamete, A. Y. (2007). Cold-hearted, negligent and spineless Planning, planners and the (r) ejection of filth in urban Zimbabwe. International Planning Studies, 12 (2), 153171. CrossRef Google Scholar Kamete, A. Y. (2009). In the service of tyranny: debating the role of planning in Zimbabwes urban clean-up operation. Urban Studies, 46 . 897922. CrossRef Google Scholar Kamete, A. Y. (2012). Not exactly like the phoenixbut rising all the same: reconstructing livelihoods in post-cleanup Harare. Environment and Planning D: Society and Space, 30 (2), 243261. CrossRef Google Scholar Kamete, A. Y. (2013a). Missing the point Urban planning and the normalisation of pathological spaces in southern Africa. Transaksjoner. Institute of British Geographers, 38 . 639651. CrossRef Google Scholar Kamete, A. Y. (2013b). On handling urban informality in southern Africa. Geografiska Annaler Series B, 95 . 1731. CrossRef Google Scholar Kamete, A. Y. amp Lindell, L. (2010). The politics of non-planning interventions in African cities: unravelling the international and local dimensions in Harare and Maputo. Journal of Southern African Studies, 36 (4), 889912. CrossRef Google Scholar Kawadza, M. (2014). Interview, Planning Officer Urban Development Corporation, Harare, 24 September. Little, P. D. (1999). Selling to eat: petty trade and traders in peri-urban areas of sub-Saharan Africa . Binghamton, NY. Institute of Development Anthropology. Google Scholar Lyons, M. amp Snoxell, S. (2005). Sustainable urban livelihoods and marketplace social capital: crisis and strategy in petty trade. Urban Studies, 42 . 13011320. CrossRef Google Scholar Machipisa, M. (2014). Interview, Housing and Community Services Department, City of Harare, 2 October. Mbengo, M. (2014). Interview, Lecturer in Urban Geography, Department of Geography and Environmental Science, University of Zimbabwe, Harare, 26 September Midzi, M. (2014). Interview, Economist, Confederation of Zimbabwe Industries, Harare, 2 October. Mitullah, W. (2003). Street vending in African cities: a synthesis of empirical findings from Kenya, Cote DIvoire, Ghana, Zimbabwe, Uganda and South Africa. Background Paper prepared for the 2005 World Development Report. Mitullah, W. (2004). A review of street trade in Africa. Report prepared for WIEGO, Kennedy School of Government, Harvard University, USA Musoni, F. (2010). Operation Murambatsvina and the politics of street vendors in Zimbabwe. Journal of Southern African Studies, 36 (2), 301317. CrossRef Google Scholar Nhiliziyo, D. amp Muvundusi, J. (2015). Chombo wants vendors off the streets. Available at dailynews. co. zw. 1 February. Njaya, T. (2014a). Challenges of negotiating sectoral governance of street vending sector in Harare Metropolitan, Zimbabwe. Asian Journal of Economic Modelling, 2 (2), 6984. Google Scholar Njaya, T. (2014b). Coping with informality and illegality: the case of street entrepreneurs of Harare, metropolitan Zimbabwe. Asian Journal of Economic Modelling, 2 (2), 93102. Google Scholar Njaya, T. (2014c). Operations of street food vendors and their impact on sustainable urban life in high density suburbs of Harare, in Zimbabwe. Asian Journal of Economic Modelling, 2 (1), 1831. Google Scholar Parnell, S. amp Pieterse, E. (Eds.) (2014). Africas urban revolution . London: Zed. Potts, D. (2006). Restoring order Operation Murambatsvina and the urban crisis in Zimbabwe. Journal of Southern African Studies, 32 (2), 273291. CrossRef Google Scholar Potts, D. (2007). The state and the informal in sub-Saharan African urban economies: revisiting debates on dualism. London: London School of Economics Crisis States Research Centre Working Paper 18. Rogerson, C. M. (1997). Globalization or informalization African urban economies in the 1990s. In C. Rakodi (Ed.), Managing urban growth in Africa (pp. 337370). Tokyo: The United Nations University Press. Google Scholar Rogerson, C. M. (2008). Policy and planning for changing informal retailing in South Africa. Africa Insight, 37 . 230247. Google Scholar Rogerson, C. M. (2016). Progressive rhetoric, ambiguous policy pathways: street traders in inner-city Johannesburg, South Africa. Local Economy 31, 204218. SAMP (2014). Urban informality and migrant entrepreneurship in southern African cities: Conference report. Cape Town: African Centre for Cities, University of Cape Town. Skinner, C. (2008). Street trade in Africa: a review. WIEGO Working Paper No. 51. Steck, J.-F. Didier, S. Morange, M. amp Rubin, M. (2013). Informality, public space and urban governance: an approach through street trading (Abidjan, Cape Town, Johannesburg, Lome and Nairobi). In S. Bekker amp L. Fourchard (Eds.), Politics and policies governing cities in Africa (pp. 145167). Cape Town: HSRC Press. Google Scholar Tawanda, A. (2014) Interview, Secretary-General Zimbabwe Cross-Border Trader Association, Harare, 2 October. Xue, D. amp Huang, G. (2015). Informality and the states ambivalence in the regulation of street vending in transforming Guangzhou, China. Geoforum, 62 . 156165. CrossRef Google Scholar Youth Forum (2014). Destroying market stalls insensitive. Zimbabwe Independent, 26 September-2 October. ZCTU (2005). The economic impact of the clampdown on the informal economy code named Operation Restore OrderMurambatsvina, available at streetnet. org. za Accessed 20 January 2015. ZEPARU. (2014). Harnessing resources from the informal sector for economic development . Harare: ZEPARU and Bankers Association of Zimbabwe. Google Scholar Copyright information Springer ScienceBusiness Media Dordrecht 2016 Authors and Affiliations Christian M. Rogerson 1 Email author 1. School of Tourism and Hospitality University of Johannesburg Johannesburg South Africa About this article

Comments